Monday, January 12, 2015

Art Journal - Faces

Nytt år og ny start på Art Journal artiklene våre. De vil være fast innslag hver måned. 
Iår har jeg tenkt å prøve en ny vri, i hvertfall fram til sommeren så får vi se hva som skjer utover høsten.
Det er blitt så populært med ansikter nå, både i AJ og mixed media. Det finnes flere online kurs på dette og faktiske kurs... hvis man bor på en plass hvor man har muligheter til å være med på kurs.. Det gjør ikke jeg, så jeg må forholde meg til onlinekurs.
***
Så derfor har jeg tenkt at vi skal leke oss med tema ansikter. Og disse kan komme i forskjellige varianter fra stempel og bilder til selvtegnet. Alt er lov, det er bare om å gjøre å ha det gøy mens man prøver seg på litt forskjellige teknikker og uttrykk.
***
Denne gangen har jeg brukt et stempel for mitt ansikt, og jeg har fargelagt med copics tusjene.
Bakgrunnen er en collage av litt forskjellig papir. Jeg har brukt gesso og sprayer for å tone ned bakgrunnen litt.
***
A new year and a fresh start on our Art journal articles. These we have monthly.
This year I want to try something different, at least until summer. 
Faces has become very popular both in AJ and mixed media. There are several online workshops and if you are lucky to live in an area where you can join real classes, there are a few. I isn`t that lucky, so I have to use online classes.
***
That`s why I want us to play with faces. These comes in a variaty from stamps and images to you draw yourself. Everything is allowed as long as you have fun playing with different techniques and styles.
***
This time I used a stamp for my face and I colored it in with my copic markers.
My background is a collage of different papers and I gessoed and used different mists to make the background colors fade a bit.
***
GUNN

 ***
***



Håper denne artikkelen var til inspirasjon og at du fikk lyst å leke litt med ansikter i Art Journalen din.
***
Hope this article will inspire you to play and have fun and use faces in your Art Journal.

No comments: