Monday, November 4, 2013

Inspiration for fathers day


Idag har vi lite manlig inspiration till er. Vi firar fars dag den 10 november i Sverige och  Norge så du har veckan på dig att göra ett fint kort till din kärlek/far/farfar/morfar eller vem du nu skulle vilja gratulera.

Today we have some male inspiration for you. Fathers day coming up next weekend at november 10th in Sweden and Norway so you'll have all week to scrap your own card for your love/father/grandpa or whoever you'll like to congratulate. 


Gunn

Her er mitt fardagskort. Jeg har valgt å lage et staffelikort, og denne gangen har jeg brukt en av de nye Big Sizzic disene, og jeg har valgt å lage min egen vri, har ikke tatt vekk det overflødige når man stanser, men det er inkludert i kortet :-)
Dette kortet har jeg laget til min sønn, og det skal være fra barnebarnet mitt. Det er første fardag de får feiret sammen. Derfor har jeg brukt alt dette gears og andre ting som gir assosiasjoner til biler. Han er bare så bil interesset. 
Jeg har brukt et gammelt herrestempel fra North Star og teksten er fra Ett Trykk. Chipboarden har jeg bestillt via etsy, men husker ikke fra hvem. Ellers har jeg brukt spray og embossingpulver fra Lindys Stamp Gang, og resten er stort sett Prima Produkter.

This is my card for fathers day. I made an easel card and usen one of the Big Sizzic dies.
Just made my one little twist to it. I made this for my grandson to give to his father ( my Son),
This is his first fathers day when i he actually have him that weekend.
So that`s why all the gears and cars like things are used. He is really into cars.
I used and old stamp from Nort Star Design, the man, text is from Ett Trykk.
Chipboard gears I orded from Etsy and can`t remember from who, I used Lindys Stamp gang industrial mist  on it, and some embossing from Lindys stamp gang.. the rest of the embellishments are from Prima.


Silje

http://sayasart.blogspot.no/

Har laget en stor tag som blir "kortet" til Farsdag.
Bakgrunnen på tag'en er laget med Distress Stain - Wild Honey, Color Wash - Sunset Orange,
Perfect Pearls Mists - Biscotti, Mister Huey's Color mists - Gull & vann.
Stemplet med Tim Holtz stempler & brukt stensil med gesso.

My "card" for Father's Day are a large tag.
To create the background on the tag I have mixed Distress Stains, Color Wash,
Perfect Pearls Mists, Mister Huey's Color Mists and water.
Also used Stencil and Gesso. Stamps from Tim Holtz. 




Lisa

 Jag har valt att göra ett kort med ganska stillsamma färger för det kändes mer "manligt". :) Lite metalldekorationer med gesso på förstärkte den robusta känslan i kortet.

I've choosen to do a card with kind of calm colors since I thought it feeled more "male". Some metal decorations with gesso on adds to the feeling. 


Motivet är från KennyK, texten från InkyWings. Motivet är målat med Copics. Metalldekorationerna är mestadels Tim Holtz. Bandet är "Hug-Snug" som färgats in med Glimmer Mist. Guld Frantage + Vitt UTEE är embossat runt motivet. 

Image is from KennyK and word (says: The Best - in Swedish) from InkyWings. Image is colored with Copics. Metal is mostly from Tim Holtz. Ribbon is Hug-Snug that been colored with Glimmer Mist. I've embossed Gold Frantage + White UTEE around the image. 



LindaSS

Jeg har laget noen enkle farsdagssjokoladekort... helt enkle...
Jeg har brukt papirer fra Maja Design og metallpynt fra Tim Holtz.. båndet jeg har brukt er Hug Snug farget med distress og brukt limpistolen min for å få det til å være nesten som lær.

I have made some simple chocolate cards.. really simple..
Used papers from Maja Design and embellishment from Tim Holtz.. the ribbon is Hug Snug colored with distress and used my hot glue gun to make it almost like leather..


Kantene er laget med Martha S punch

The edges I have made with one of my MS punches


Jeg bare elsker de beltespennene fra Tim Holtz.. og så perfekt for en mann..

I just love those buckles from Tim Holtz ... and so perfect for a man..



Anna-Lena

Jag har plockat fram en gammal hÄnglar och stÄnglar stämpel och försökt hålla mig till lite bruna mer manliga färger. Jag har färglagt motivet med Distressmarkers, och papperna kommer från MME. Diesen kommer från Sheery Lynn designs, alla utom ramen som är en Tim Holtz dies.

I took one of my old favourit stamps from hÄnglar och stÄnglar and tryed to keep in typical male colours. The image is colored with Distress markers. The paper is from MME. The dies is from Sheery Lynn designs all of them exept the frame thats a Tim Holts dies.



Vi hoppas att ni nu har massor av inspiration till att själva skapa era egna farsdagskort. Ha en trevlig vecka och en trevlig farsdag.

We hope that you now have a lot of inspiration to create your own cards för fathersday. We hope that you will have a nice week and a great fathers day.

No comments: