Tuesday, November 17, 2009

StampARTic besöker Tea Lindström.








En vacker höstdag tog jag en tur ut till ursköna
Vilske Kleva strax utanför Falköping i Sverige.
Där mötte jag Tea Lindström som är endast 12
år gammal men redan designar sina egna stämplar!
Tillsammans med mamma Åsa, som driver
Pyssel- och Hantverksboden, sponsrar hon
hela designteamet här på StampARTic med sina
söta nypressade stämplar.

A beatiful autumnday I took a ride to lovely
Vilske Kleva outside Falköping in Sweden.
There I met Tea Lindström that is only 12 years
old but already designing her own stamps!
Together with her mother Åsa, that runs
Pyssel- och Hantverksboden, they are sponsors
for the whole designteam here at StampARTic!



Tea Lindström


Hur gammal är du Tea?
- 12 år.
How old are you Tea?
- 12 years old

Beskriv din familj.
- Mamma, pappa och 4 syskon. Jag är näst äldst.
Describe your family.
- Mother, father, 3 sisters and i brother. I am the
second child in the family.


Hur länge har du hållt på att teckna?
- Så länge jag kan minnas.
For how long have you been drawing?
- As long as I can remember.

Har du någon speciell förebild inom tecknandet?
- Nej, men jag gillar att måla Manga.
Do you have any particular drawingmodel?
- No, but I like to draw Manga.

Hur kom du på idén att rita egna stämplar?
- Det var mamma som först väckte idén.
How did this idea came up that yoy would draw
your own stamps?

- It was mum that first came up with the idea.

Vilken är din favorit ur det här första stämpelsläppet?
- Det är nog spöket tror jag.
Which one is your favourite among these first stamps?
- It is the ghoost I think.


Hinner du göra egna kort?
- Inte så ofta men när jag gör ett kort tycker jag om
att ha mycket dekorationer på.
Do you have time to make your own cards?
- Not so very often but when I do I like cards with
a lot of decorations
on.


Vilken färgläggningsteknik använder du?
-Jag brukar använda akvarellpenna.
What colouringtechnic do you use?
- I use aquarellpens.

Kommer du att släppa fler stämplar?
- Ja, till våren kommer det nog att släppas
nya stämplar igen, lagom till påsk!

Are you going to release any more stamps?
- Yes, next spring there will be some new
stamps again, around easter!


Hinner du med något annat än att rita och göra
läxor på fritiden?

- Jadå, jag spelar gitarr, fotboll och håller på med
skytte också!

Do you have time for anything else but drawing
and making homeworks at your sparetime?
- Well yes, I play the guitarr, fotball and is fond
of shooting to!



Vi i designteamet fick det stora nöjet att prova
Teas fina stämplar och det här är resultatet:
The designteam had the big pleasure to try
Teas nice stamps and this is the result:

















Jorunn:













































StampARTic tackar Pyssel- och Hantverksboden
för de fina stämplarna!
StampARTic is thanking Pyssel- och Hantverksboden
for the sweet stamps!

2 comments:

Gugga said...

WOW!! What a talented girl! Love the stamps and all the different cards ;-)

Ellis said...

Jättefina stämplar hon har designat! =)
Kram